2007. április 27., péntek

a rizs két oldala

Lecsüccsentem enni, benyomtam a tévét, hátha van valami érdekes. Volt.

Arról volt szó, hogy 80 millió kínai hagyta ott az otthonát, és ment kényszervándormunkásnak. (Ami kurva nagy hülyeség egy jól definiált időintervallum nélkül, de akkor is rohadt nagy szám, csak nem jelent sokat. Egy hónap alatt? Ezer év alatt?) Merthogy - ezt persze tudtuk - nagyon szegények. Egy fickó elmesélte, azért állt neki utat építeni, mert Csunkingba tart, hogy ott gazdag legyen - eddig, mondta, a falujában körlbelül havi negyven eurót tudott összeszedni, itt megkeres akár százhuszat*, Csunkingban pedig, ha szerencséje van, háromszázat**.
Én meg ettem közben a borjúszeletet. Akkor már nem is volt olyan jó, és az sem érdekelt, hogy elfeledtem a savanyúságot.
Mocskos pofánkat befoghatjuk.


*Ennyit a riporterről is, aki fél perccel ezelőtt mondta, hogy napi két eurót keresnek.
**
Hivatalos euro devizaárfolyam
2007. április 27.
EUR 246,42